NÁVOD GOTHIC 2 NOC HAVRANA

25. října 2009 v 9:57 | Martin |  návod

Khorinis

Během rozhovoru s Xardasem padne zmínka o novém nebezpečí, které představuje starý beliarův artefakt a také o odlehlé části ostrova. Po zajímavém úvodu prozkoumejte věž a v přízemí nezapomeňte posbírat slušnou hrst bylinek a opasek síly. Cestou do města se zastavte v údolí pod věží, kde vám váš starý známý Lester poradí Jak se dostat do města Khorinis.
Jakmile bude procházet skalním obloukem narazíte na další důvěrně známou postavu. Lovce Cavalorna. Stačí jej pořádně prokecnout a Cavalorn vám poví o banditech v nedaleké jeskyni, kteří mu Vzali něco cenného. Po rychlé akci spolu s Cavalornem vám teď nic nebrání pokračovat s dopisem v kapse dál do Khorinisu.
Na Lobartově farmě nenarazíte na nic neznámého, takže můžete směle pokračovat dál. Těsně před městem potkáte piráta s páskou přes oko, který se nutně potřebuje dostat do města. Dejte mu farmářské šaty od Lobarta a sami se dostaňte do města jakýmkoliv dalším možným způsobem.
Ve městě na vás čeká obvyklá rutina, takže postupujte podle vlastního uvážení, ale ze všeho nejdřív se zastavte předat Vatrasovi dopis od Cavalorna. Dobře vyzpovídejte Vatrase ohledně Kruhu vody. Vatras naoplátku vyzpovídá vás a bude trvat na bleskovém předání zprávy o dracích Lordu Hagenovi. Vy samozřejmě budete oponovat tím, že vás stráže nechtějí pustit dál. Vatras se vám rozhodne pomoci prostřednictvím Kruhu vody a odkáže vás na Larese.
Váš starý známý Lares vám bez řečí pomůže jak jen bude moci. Pokud požádáte o pomoc při Rychlém přijetí k milici, odkáže vás Lares na domobrance Martina. V případě Přijetí k žoldákům budete odkázáni na Corda a pokud se rozhodnete Jít ve stopách magie, vaším pomocníkem bude Vatras.
Teď záleží čistě jen a jen na vás jestli nejprve splníte vše potřebné k přijetí jedné ze tří dostupných gild, nebo jestli nejprve splníte úkoly od Vatrase, které vám zadá jako zkoušky k přijetí do Kruhu vody.
Vatras nebude nic namítat a bude požadovat nalezení Ztracených lidí. Tento úkol se nedá splnit celý, ale podstatnou část z něj splníte již v Khorinisu. Spolu s questem obdržíte kus ornamentu pro Larese, který má zanést mágům Vody, kteří kopou kdesi v Khorinisu. Ten se nebude chtít hnout z přístavu, protože tu prý má nějakou práci. Nabídněte se, že ornament mágům donesete.
Poté, co zjistíte, kde po ztracených lidech pátrat, Lares bude ochoten opustit přístav a ukázat vám, ale nejdřív pro něj budete muset sehnat dočasný záskok, který bude hlídat přístav. Lares vám půjčí svůj akvamarínový prsten, aby vás členové Kruhu vody poznali. Člověk, kterého hledáte je obchodník Baltram na tržnici v Khorinisu, takže na nic nečekejte a s nasazeným prstenem promluvte s Baltramem a poté dobrou zprávu oznamte Laresovi. A teď vzhůru k mágům Vody.
Cestou k vykopávkám vás bude Lares co chvíli zastavovat a otravovat svými do nebevolajícími žvásty. Jakmile dojdete k vykopávkám, předá vám Lares ornament a řekne vám, že v komplexu chodeb najdete Saturace, kterému musíte ornament předat. Cestou si dejte pozor hlavně na gobliní kostlivce, kteří by vám mohli pořádně zatopit.
Saturas, hlava mágů Vody v Khorinisu, ani zdaleka nezapomněl na váš skutek z konce Gothicu 1, kdy jste použili rudnou haldu k obnovení síly Urizielu. Nejprve nebude vůbec vstřícný, ale nakonec se vám povede ho trošku umoudřit. Když se zmíníte o ornamentu, pošle vás Saturas za mágem Nefaritusem, který se zkoumá portál a také vás požádá, aby jste za ním poslali Riordiana. Hned jak najdete Nefarituse, budete zaúkolování nalezením zbývajících tří částí ornamentu, pro aktivaci portálu. Spolu s pokyny obdržíte i mapu s umístěním ornamentů. Takže, hurá pro ně!
První kruh najdete na kopci za Lobartovou farmou, kde se setkáte s Cavalornem. Z rozhovoru vyplyne, že dostal stejný úkol jako vy. Kruh se aktivuje stlačením všech spínačů. Na každé klenbě je jeden spínač, takže je rychle pozaktivuje. A světe div se, nic se nestalo. Promluvte s Cavalornem, od kterého zjistíte, že farmáři již kruh aktivovali. Objevil se prý kamenný strážce, kterého zničila hlídka paladinů přivolaná z města. A který jiný paladin by mohl u sebe mít ornament než Lord Hagen. Promluvte s Hagenem a nezapomeňte úspěch oznámit Cavalornovi.

Ornament z druhého kruhu nepřestavuje žádný problém. Stačí zajít na pole u Sekobovy farmy. Aktivujte tři spínače a dočkáte se kamenného strážce. Porazit strážce by neměl být problém už jen proto, že se na něj okamžitě sesypou farmáři.
Třetí a poslední kruh je ukryt v severním hustém lese. Cesta do lesa by vás mohla stát krk, protože nikdy nevíte, co na vás vyskočí (na mne cestou vyběhnul kostlivec). Pro všechny případy bude lepší obstarat si doprovod a kdo jiný než Lares by vám tento doprovod mohl dělat. Cestou se popere se vším, co mu přijde do cesty, a dřív než se rozkoukáte, jste u kruhu. Spínače, strážce a ornament. Oznamte Laresovi úspěch a on se vydá zpět do města.
Teď, pokud jste ještě nepřešli do druhé kapitoly to udělejte a hned poté požádejte Vatrase o přijetí ke Kruhu vody. Vatras vám věnuje váš vlastní akvamarínový prsten, který si pochopitelně ihned nasaďte, a pošle vás do hostince U Mrtvé harpyje.
V hostinci si promluvte s Orlanem, který vám oznámí, že přijímací rituál se má uskutečnit každou chvíli. Sotva to dopoví, změní se jeho oblečení na zbroj Kruhu vody a odejde do zadní části hospody. Chvíli po něm přijdou zbylí členové Kruhu vody. Od Larese vyfasujete zbroj a pokud se ho zeptáte na zbraň, dostane bojovou hůl. Můžete si gratulovat, jste v Kruhu vody!
Vaše další kroky budou směřovat zpět do města. Laresovi vraťte jeho akvamarínový prsten a pak běžte za Vatrasem a oznamte mu úspěšný vstup do Kruhu. Vatras vám dá dopis pro Saturase a neodpustí si ani nějaké to požehnání.
Takže teď už je vcelku jasné, kam jít. Ano, správně, jsou to vykopávky mágů Vody. Nečekejte a v katakombách běžte rovnou za Nefaritem, kterému předáte všechny kusy ornamentu. Nefaritus bude nadšením bez sebe a ihned vám oznámí, že za chvíli proběhne rituál na obnovu ornamentu.
Podívejte se na malou ohnivou show a po opravě ornamentu vám jej Saturas slavnostně předá. Když se mágové začnou rozcházet, promluvte znovu se Saturasem a oznamte mu, že ornament vyzkoušíte. Při rozhovoru padne otázka, zda máte pro Saturase dopis. Samozřejmě jej okamžitě předejte. Saturas vás poté pošle aktivovat portál. Portál aktivujete tím, že přistoupíte zleva a pokusíte se zmáčknout spínač (pozor, není viditelně označen!). Po sepnutí si prohlédnete engineovou animaci a teď už vám nic nebrání ve vstupu do Nového světa!
V Khorinisu můžete ještě splnit, či dodělat, tyto úkoly a využít pár tipů:
Dodavatel zbraní pro bandity
Muž se záplatou na oku
Přepadený obchodník
Problémy s domobranou
Bromorova zlatá mísa
Obchod s piráty

Střechy města Khorinis - tip do začátku hry na drobné přilepšení si
Poklad v lese u Sagitty - tip na ukořistění jednoho z mnoha pokladů
Mistrovský meč - jak "obejít" jeden bug
Proměna v bestii - jak lehkým způsobem získat mnoho zkušeností

Jharkendar

Vaše první kroky na neprobádané části ostrova povedou ven z kobek. Sotva vystrčíte nos, popadne vás Saturas a čeká vás důležitý rozhovor. Mezi řečí zjistíte, že mágové Vody poslali pro další členy Kruhu vody aby jim zde pomáhali. Lance, kterého poslali prozkoumat bažiny za východě se ale nevrací. Proto by vaše první kroky měly směřovat tímto směrem. Ale, pokud si chcete ušetřit cestu a možné problémy s bandity v bažině, jděte na západ.
Pokud je vaše postava magického založení, rozhodně si nezapomeňte promluvit s Nefaritusem a Cronosem. Nefaritus vás může učit vytvářet runy a Cronos prodá vše potřebné. Chce se naučit míchat lektvary? Riordian vám mile rád pomůže. Pokud se budete chtít zdokonalit v písmu stavitelů, vaše kroky budou směřovat za Myxirem. Manu vám může zvětšit Merdarion a v poslední řade Saturas, který vás může naučit další magický kruh.
Hned jak se dostanete mimo ruiny, potkáte první novou postavu, Alligatora Jacka. Tento pirát je na lovu a vy se k němu můžete přidat. Rozhodně se vyplatí jeho nabídku přijmout, hlavně pokud jste v táboře poprvé, protože vás během lovu zavede až k pirátskému táboru. Cestou pobije vše, co mu přijde po ruku. Těsně před táborem odbočí ještě navštívit začátek kaňonu. Pěkná podívaná. Jakmile bude naloveno, pošle vás s masem Jack do tábora.
U vstupu do tábora na vás čeká pěkně nevrlý strážce Henry, který má na starost stavbu palisády. Za vstup do tábora bude Henry požadovat 500 zlatých, což není málo! Ale existuje způsob jak si usnadnit vstup do tábora - stačí jen využít náš tip Vstup do tábora pirátů.
V táboře stojí za rozhovor hlavně obchodník Garrett, váš starý známý Skip a alchymista lihovarník Samuel. V táboře můžete pobrat hezkých pár úkolů, ale vás teď především zajímá, jak získat zbroj bandity z Gregovy chatrče. Tu ale hlídá Francis, který prý nesmí nikoho pustit. Je jen na vás, jestli mu hned vysolíte 2000 zlatých na ruku nebo se budete snažit Francise donutit dát vám klíč jiným způsobem.
O jednom způsobu vám může říci Samuel. V opuštěném dole na kraji kaňonu se prý nachází něco, co by Francise moc zajímalo. Takže skočte do kaňonu (před táborem pirátů) a na pravé straně hledejte vchod do dolu. Vše tam prohledejte a poberte a taky nezapomeňte vykopat poklad (musíte mít krumpáč). Skočte pak za Francisem a dejte mu onen předmět (už nevím co to bylo). Nyní vás už pustí do chatrče.
Každopádně jakmile gregovu chatu prošmejdíte, prolezete každý kout a sebere vše, co vám přijde pod ruku, zjistíte, že zbroj tu není! Nedá se nic dělat, musíte zkusit zapátrat jinde. Sotva však vyleze z chaty, čeká vás nemilé překvapení. Greg! Vrátil se z Khorinisu a není vůbec v dobré náladě. Hned vás taky zaúkoluje a pošle vás vybít břitvy v kaňonu. Po úspěšném lovu oznamte vše Gregovi a pak vás pošle za Bonesem, který vám konečně dá vaši vytouženou zbroj.
S oblečenou zbrojí banditů můžete do jejich tábora na východě. Dříve než bude usilovat o vstup do tábora, prohledejte okolí hned u vstupu do bažiny, někde by se tam měla pod keřem povalovat Lanceho mrtvola. Vše z ní seberte a prsten i se zprávou o mrtvole předejte Saturasovi.
V bažinách se pak držte cesty a mostů. Na placu před vchodem do tábora potkát Franca, vůdce lovců. Franco vás nebude chtít za žádnou cenu pustit dál, takže zaběhněte za Ramonem, strážcem u brány. Dozvíte se, že Thorus, potřebuje nové muže. Pak skočte zpět za Francem a podejte zprávu. Franco je ten, kdo vás pustí nebo nepustí do tábora a do dolu. Chce, abyste ale nejdřív něco předvedli, než vás pustí. Logan, jeden z banditů, loví někde poblíž bažinné žraloky. Máte mu jít pomoci. Co už. Vydejte se zpět po cestě a za prvním mostem zahněte doprava a pak přes další most dojděte až k Loganovi. Nahoďte příslušné téma a pobijte několik žraloků opodál. Celé a celkem lehké, ale pozor zdaleka nekončíme.
Francovi ale vaše odvaha v úkolu s bažinnými žraloky nestačí. Chce ještě přinést kamennou desku z bažin. Tímto úkolem pověřil i Edgora. Ten by měl být někde poblíž desky. Na tento úkol je dobré pořídit si mapu. Dejte se uplně na jih od tábora a za chvíli potkáte Engora. Pokud stále nevíte kudy, kousek od tábora jsou vidět trosky domů, u nich by se měl Edgor pohybovat. Ten na nějaké hledání tabulky z vysoka kašle. Nehodlá se nechat zabít. Je tedy celé na vás. Uplně na jihu bažiny je dům jedné z pěti původních gild. Pobijte všechny kamenné strážce v domě a v jednom z nich získáte klíč od truhly ležící kousek vzadu. Otevřete ji a získáte onu kamennou desku. Zaneste ji Francovi (200 zkušeností).
Franco vás ale nebude chtít pustit do tábora ani po splnění úkolu s deskou. Co naplat. Nezbývá, než ho naučit držet sliby (300 zkušeností), oberte ho a hurá do tábora. Při bráně vás ještě zastaví strážce Ramon, který teď po vás přebírá (vy jste jej přebrali od Franca) post před táborem (500 zkušeností) a vzdá vám hold.
Jakmile se dostanete do tábora banditů, odchytí si vás Senyan. Prý se někdo pokusil o vraždu Estebana, místního bosse. Ale neúspěšně a tak se teď hledá útočník. Máte si zajít pokecat s obětí - Estebanem. Ten vás opět odkáže za Senyanem, který také řeší tento útok. Je ale líný, tak vám předá kormidlo a odmítá se dál o cokoli starat. Tento úkol je celkem dosti zapeklitý a vyžaduje hodně trpělivosti a pro jistotu častý save game.
Důležitou roli sehrají tři kopáči, kteří sedí kolem Senyana. Nejdřív pokecejte s Lennarem. Ten podezřívá Emilia. Když prokecnete jeho, nějak se bude ostýchat něco říct. Ale jde na něm vidět nervozita. Skočte za Snafem, místním kuchařem. Ten vám může říci dost věcí. Také se jej můžete zeptat na vaše šance na dopadení vraha. Zeptejte se ho a řekne že veeelmi špatné, protože vás lidi viděli se Senyanem, takže radši drží jazyk za zuby.
Musíte tede rozvázat kontakt se Senyanem. Nebude to brát moc dobře, takže jej musíte zabít. Pak s vámi promluví Emilio. Znovu se jej zeptejte na věci kolem atentátu. Konečně vám řekne ono jméno - HUNO. Teď se případ rozjíždí na plné obrátky. Skočte za Hunem, místním kovářem, a taky jej pořádně prokecněte. Nejprve se nebude k ničemu hlásit, ale když zmínite Emilia, kápne božskou - SNAF. Zajděte za ním (500 zkušeností). Pošle vás do druhého patra svého domu, kde na vás čeká ten, koho hledáte. FISK. Fisk to byl. Ale nezabíjejte jej. Esteban je nesympatický bastard, kterého byste určitě viděli mrtvého. Pokecejte s Fiskem v přátelském duchu a navrhne pěkné šméčko na Estebana.
Skočte za ním a řekněte mu, že Fisk se jej pokusil zabít, že je v hospodě. Pošle tam svoje dva bodyguardy. Nyní jej vyprovokujte. Je to celkem sranda. Zabijte jej a vemte si jeho pět červených desek.
Poté co získáte červené desky, ještě nemůžete jít do dolu. Thorus vám nařídí, že musíte tři z nich dát nějakým kopáčům jako náhradu za ty zabité důlními červy. Těmi třemi jsou Emilio, Lennar a Finn. Každý vám dá nějaké zkušenosti a zlepší kopání zlata. Pak už také můžete konečně do dolu!
Jakmile projdete přes Thoruse a strážce u něj, vaše kroky musí směřovat do zlatého dolu. V chrámu nalevo byste totiž moc dobře nepochodili. Lépe řečeno, stráže by vás určitě nepustili jen tak dovnitř.
V dole je vaším hlavním terčem Bloodwyn. Starý známý strážce z Gothicu 1. Jednoduše najděte a vymlaťte hnízdo důlních červů. Je tam jen tak deset obyčejných červů. Bloodwyn pak přijde a bude vás chtít zabít. Nenechejte nic v náhodě. Až jej skolíte, vemte si jeho hlavu (opravdu pěkná trofej:D). Kromě tohoto činu ještě musíte osvobodit ztracené lidi z Khorinisu, kteří jsou tu v dole drženi. Strážcovi bude stačit Thorusův souhlas a pak je okamžitě pustí.
Nyní spolu s Bloodwynovou hlavou můžete vstoupit do chrámu. Vyjdetě z dolu a namiřte si to přímo po schodišti k vchodu. Zastaví vás sice stráže, ale když jim ukážete onu hlavu, nebudou protestovat vůči vašemu vstupu. V chrámu mimojiné také najdete v jedné truhle zbroj Ravenových stráží, která se vám bude hodit. Nicméně prolezte chrám (daleko se nedostanete). Potkáte několik nemrtvých Ravenových strážců (u oltáře seberte královský šťovík!), které po vás půjdou, ale co je důležitější, spustí se vám video, ve kterém Raven uteče do nitra chrámu a zavře za sebou bránu. Můžete prosit, můžete se stavět na hlavu, můžete tancovat, ale bránu neotevřete. Rozhodně ne sami.
Saturas vám bude nápomocen. Otevřít bránu do chrámu nemůže kdekdo. I Raven potřeboval pomoci. Jen díky jednomu duchovi jistého válečníka se dostal do chrámu. Stejnou procedurou musíte projít i vy, ale je třeba najít jiného ducha. Tím je Quarhodon. Musíte nejdříve najít jeho hrobku a pak jej vyvolat. Saturas vás odkáže za jiným mágem Vody, Myxirem, který vám dá rady ohledně vyvolání. Řekne vám to nejdůležitější. Quarhodonova hrobka se nachází někde na ZÁPADĚ. Dá vám také svitek se zaříkávadlem, které jej přivolá.
Až najdete jeho hrobku (na jeho rakvi je famózní magická kuše), musíte přečíst svitek od Myxira, k čemuž ale musíte ovládat alespoň písmo rolníků. Užijte si opravdu nevídané podívané. Quarhodon ožil! Pořádně ho prokecněte až dojde na malý testík, kterým si vás ozkouší. Tento testík může znamenat velký zádrhel. Zadává vám celkem sedm otázek a na každou musíte odpovědět jak jinak než správně. Odpovědi na otázky můžete hledat již ve zmíněném domě učenců v kaňonu. Vřele doporučiji tam zajít, protože je to i přes návod velmi zajímavé čtení. Pro ty línější z vás, tu samozřejmě jsou odpovědi přichystány...
1. otázka: Ke které kastě patří?
odpověď: Strážci Smrti
2. otázka: Kdo jednou ochránil lid Jharkendaru proti nepřátelským útoků?
odpověď: Válečníci
3. otázka: Kdo může dát Quarhodonovi přímý rozkaz?
odpověď: Kněží
4. otázka: Kdo je zodpovědný za zlo, jež postihlo Jharkendar?
odpověď: Válečníci
5. otázka: Kdo měl poslední slovo v radě Pěti?
odpověď: Učenci
6. otázka: Kdo zmírňuje utrpení a staré se o nemocné?
odpověď: Léčitelé
7. otázka: Kdo zapečetil portál, aby ochránil svět od zla?
odpověď: Jak mám tohle vědět??
Na poslední otázku musíte odpovědět, že nevíte. Pak vám Quarhodon uvěří. Dá vám kamennou desku a varuje vás před "komnatami Adanose". Dřív než vám vysvětlí, co to znamená, zmizí. Nezbývá než se vrátit k mágům, oznámit úspěch a jít vstříc Ravenovi. Saturas vás ale varuje, že komnaty jsou prý strašlivé pasti na zlikvidování všeho a všech, kteří by se snažili dostat do nitra chrámu.
V chrámu poklekněte před branou a použijte CTRL. Hrdina pronese magická slova a vás čekají Adanosovy komnaty v celé své smrtící kráse.
1.místnost: Hned první místnost za otevřenými dveřmi. Vlevo je na zdi pět spínačů s určitými kresbami. Když stisknete špatně, zabijí vás sjíždějící bodáky. Takže nejdříve ten uplně vlevo, pak ten uplně vpravo a nakonec prostřední. Otevřou se dveře, kterými pokračujte do další místnosti.
2.místnost: Zde je třeba najít správný východ. Je to ten první zprava.
3.místnost: Černá podlaha před vámi je velká propast. Vede skrz ni ale rampa na druhou stranu. Vy ji samozřejmě nevidíte. Na následujícím obrázku je rampa vyznačená. Na konci pak vlezte do prostředních dveří.
4.místnost: Zde potkáte uvězněného ducha Rhadamese. Stoupněte si na ostrůvek vprostřed a pokecejte s Rhadamesem. Pořádně jej přemlouvejte a donuťte ho vzpomenout si, která páka je ta správná. Rhadames zatáhne a jednu z pák a vaše cesta je volná.
Dále je cesta už jasná. Ještě projdete jednou místností s kamennými strážci a pak vás už čeká Raven, starý známý z jedničky. Pokecejte s ním a pak jej zabijte. Bitka není lehká, ale dá se v pohodě zvládnout. Nakonec vezměte jeho meč Beliar's Claw a za oltářem stiskněte na dveřích tlačítko. Otevřou se a vy můžete projít portálem, který vás teleportuje před chrám. Oznamte vše Saturasovi (1000 zkušeností).
Krátké, ale mistrovsky zpracované. Já osobně jsem si hraní datadisku, lépe řečeno, datiskové části užil a kochal se kýčovitými krajinkami. Jen mne mrzí, že se v páté kapitole nedal nikdo přibrat k posádce na Irdorath.
A k úplnosti, výčet veškerých vedlejších úkolů z Údolí stavitelů:

 


1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

LÍBÍ SE VÁM MŮJ BLOG?

ANO 29% (20)
NE 31.9% (22)
JE TO NEJLEPŠÍ 39.1% (27)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.